torsdag den 4. august 2011

På besøg i mit køkken

Inspireret af Trines skønne blog, kommer I også lige på rundtur i mit køkken.
Ikke fordi det er fancy, stort, prangende indrettet eller lignende. Men jeg kan også godt lide, at en blog indeholder helt hverdagsagtige indlæg, og jeg er ret tilfreds med mit køkken (selvom der snildt kunne ske nogle forbedringer.. mere om det senere).


Sådan ser vores køkken ud, når man står i døråbningen og ser ligeud. På vores køleskab hænger alverdens huskelister, indkøbssedler, postkort, holder til nøgler og kuglepenne, osv. Det ser måske lidt rodet ud, men det gør, at jeg bedre har styr på tingene i hverdagene - og postkortene er SÅ hyggelige at gå og læse ind i mellem :-)
Ovenpå mikroovnen er grydehandsker og grydelapper, da jeg ikke har fundet et andet genialt sted til dem endnu!
Jeg har en plan om at gøre noget ved træskamlen, enten med noget tapet og maling eller bare maling. Men jeg er stadig i overvejelsesfasen, så den står og pynter "all natural" indtil videre.


Kigger men til højre, når man træder ind i køkkenet, ser det sådan her ud. Vores køkken er ret smalt men aflangt.


Min elskede køkkenvægt. Farven er ikke så fin på billedet, men den er pastellyseblå i virkeligheden. Jeg fik den for noget tid siden i julegave af min storebror, og han har virkelig ramt plet med det køb. Da jeg ikke bruger den så tit, er den lige nu opbevaringssted for lidt frugt og grønt (avokado og passionsfrugt lige pt.)


Jeg elsker det her viskestykke. Det er et billigt et fra Ikea, men det gør mig i godt humør med cupcakes-printet i fine farver.


Når jeg står ved vasken, ser der sådan her ud. Det er dælme svært at tage ordentlige billeder med en iPhone i modlys! Men der er en "holder" i sort porcelæn fra Le Creuset med en masse lilla køkkenredskaber, en blomstret saks og en træske i, nogle lyseblå urtepotter, hvor der er basilikum i den ene, og en lyseblå skål med "bambus-beklædning" indvendigt. Jeg kunne godt tænke mig nogle flere krydreurter i vindueskarmen, og at den fine blå skål blev brugt til andet end pynt (den er dog VILDT god til bland selv slik, meeen det står der ligesom ikke så længe af gangen.. I wonder why!?).


Min elskede røde radio fra Aldi :-)


Igen: Dumme modlys! Men det er min Sodastream-maskine. Så jeg altid har danskvand i nærheden. Den bliver ikke brugt så flittigt, som jeg gerne ville, men jeg vil snart købe en masse sjove smagsvarianter til den og afprøve dem.


En kedelig væg. Jeg drømmer om en mintgrøn tallerkenrække, hvor mine kogebøger kan stå og pynte...


... Lige nu ligger de nemlig hulter til bulter oven på køleskabet.

Slut på rundvisningen i vores lille, men hyggelige, køkken!

4 kommentarer:

  1. Smadder hyggeligt køkken i har :)

    Er vild med din vægt, uret og din røde radio - er det lang tid siden du har købt den, for jeg hader vores sorte sci-fi Jacobsen radio.. Drømmer om en Tivoli i egetræ, men de er SÅ dyre!!

    SvarSlet
  2. Ja, det er faktisk nogle år siden. Men jeg synes tit, de har nogle ret fine radioer. Og den her har virket upåklageligt. Det er en DAB-radio. Ellers synes jeg også, de der farverige, som tit er på tilbud i Føtex og lignende, er rigtig fine. Forstår ikke helt, du er vild med uret, men tak søde :-)

    SvarSlet
  3. Hyggeligt med en lille rundtur selvom jeg jo har set det live ;)

    Dit fine postkort fra Kreta hænger også på vores køleskab :)

    SvarSlet
  4. Ih hvor hyggeligt. Jeg ELSKER bare postkort, jeg går og læser dem ind i mellem, og så er det ligesom at få dem på ny :-)

    Der er en del ting, jeg gerne ville ændre i vores køkken, men overordnet er jeg tilfreds!

    SvarSlet