søndag den 2. december 2012

Min 1. december

Endelig blev det december. Så er det legitimt med julemusik, julekager, julekalender, julepynt og alle de andre ting, som står mit julehjerte så nært :-)

Jeg nød dagen helt åndssvagt meget. Og så havde jeg en lille smule svært ved at begrænse mig med hensyn til billeder af dagen, ahem. Derfor vil jeg allerede nu advarer jer om alvorligt billedspam af en decemberelskers 1. dag i julemåneden.

Jeg tumlede ud af sengen for at finde de to pakker med nummer 1 på. Det er skønt at vågne op til 2*pakkekalender fra gode veninder!






















Gaverne var pakket fint ind. De gemte på en julebagebog og et fint hjortehoved i porcelæn, som straks kom på juletræet.























Kæresten havde et gavekort, så vi cyklede ind på Franck A klokken lidt i ni og nød en virkelig lækker omgang brunchbuffet. Jeg fik et stort krus kaffe og kæresten fik varm kakao til

















Jeg havde slet ikke fået set byens store juletræ, så det smuttede vi lige hurtigt forbi.






















Bagefter tog vi på julemarked. Det var iskoldt, men virkelig hyggeligt. Der var en masse små boder, hestevognskøretur (det prøvede vi dog ikke!), smagsprøver og en masse nissehueklædte børn og voksne





















Vi var i Søstrene Grene, hvor jeg fik købt to porcelænsjuletræer, som sammen med et fra sidste år og to små porcelænssvampe udgør årets kalenderlys"dekoration".























Og så gik der ellers en smule Gertrud Sand i mig, så hele lejligheden fik et julepift :-)
























Juletræet fik også lidt pynt på.






















På julemarkedet havde jeg købt en hvid adventsstage til 20 kroner, en frisk krans til 30 kroner og så lys fra Søstrene Grene. Desværre krævede lysende lidt sølvpapir for at stå fast.


















Der blev guffet chokoladeskildpadde og skrabet julekalender.


















Om aftenen tog jeg ud til mine forældre og hyggede med julekalender i TV (både Julestjerner og Jul i Valhal), kaffe, slik og et karbad.

















Jeg brokkede mig over den manglende sne i Odense, men jeg skal da love for, at vejrguderne havde hørt mit brok. Da jeg skulle køre hjem fra mine forældre var der en del sne, og det blev ved med at dale ned fra himlen. Og i morges så baggården sådan her ud.

















En helt perfekt start på julemåneden. Jeg håber, I havde en lige så skøn dag, som jeg havde.

2 kommentarer: