torsdag den 10. januar 2013

50 svar...

En bette overspringshandling :-) Her kommer svar på 50 mere eller mindre (okay, næsten kun mindre!) relevante spørgsmål. Jeg fandt det på en anden blog og tænkte, at det kunne være lidt sjovt selv at besvare dem. Fik lidt flashback til folkeskolen med diverse venindebøger og lignende - skønt. Held og lykke med at kæmpe jer igennem dem.

1. Ting som du aldrig tager hjemmefra uden? Standardting som nøgler, mobiltelefon og pung. Men jeg forlader også sjældent hjemmet uden høretelefonerne i jakkelommen og en hårnål eller to inden for rækkevidde.
2. Favorit make-up-mærke? Ikke rigtig noget. Jeg har meget blandt i den lille make-up-pung: ELF, Clinique, Rimmel, Dior, Nilens jord...
3. Yndlings tøjbutik? H&M pga. muligheden for at få nyt tøj til billige penge, haha. Men jeg ville ønske, jeg havde råd til dyrere tøj fra f.eks. Gestuz.
4. Favoritparfume? Ôui fra Lancôme, den hvide/gennemsigtige. Som vist nok er udgået, men ind i mellem kan findes i lufthavne :-)
5. Høje eller flade sko? Flade er klar det, jeg gør mig mest i. Men gad godt være bedre til at hoppe op på stylterne ind i mellem.
6. Yndlingskage? Jeg kan umuligt begrænse mig til én. Jordbærtærte, drømmekage, træstamme, gulerodskage med osteglasur, havregrynskugler, othello lagkage, rabarbercrumble... Jeg kunne blive ved!
7. Drikker du ofte juice? Næh. Mest i smoothie og ellers friskpresset under sydens sol (eller på en café herhjemme)
8. Bliver du nemt sur? Det synes jeg egentlig ikke. Men det hænder da.
9. Har du nogle fobier? Ikke sådan officielt og konstaterede. Men jeg bryder mig ikke om højde, edderkopper, og små steder, hvor jeg ikke kan slippe hurtigt væk (elevator f.eks.)
10. Bider du negle? Ja, desværre. 2013 må virkelig gerne være året, hvor jeg tager mig sammen og stopper.
11. Drikker du kaffe? Også i den grad.
12. Fester du? Lige nu... nej. Men ja, jeg finder da vej til fester ind i mellem.
13. Dyrker du motion? Ind i mellem. Desværre slet ikke nok. Håber på en bedre rytme, når eksamensperioden er ovre.
14. Fest eller familiehygge? Jeg vil helst ikke undvære en af delene. Men lige nu ville jeg vælge familiehygge, da jeg er enormt træt og uoplagt ;-)
15. Har du dyr? Nej. Men jeg savner godt nok den hund, som jeg voksede op med hos mine forældre.
16. Yndlingstøjmærke? Hm, lidt det samme spørgsmål som tidligere? H&M, Asos og lignende.
17. Et typisk out fit for dig? Jeans, t-shirt og cardigan/blazer, Converse eller andre sneakers. Evt. tilsat smykker, halstørklæde eller andre eksotiske ingredienser.
18. Kan du lide the? Ja for pokker. Elsker the!
19. Har du en kæreste? Det må man sige. Gennem snart 6,5 år :-)
20. Hvorfor blogger du? Fordi jeg elsker at skrive, og jeg elsker at samle på hyggestunder og lykkeglimt.
21. Stil ikon? Pas. Det aner jeg simpelthen ikke.
22. Yndlingssangerinde? Sådan en har jeg faktisk heller ikke. Men jeg synes, at Tina Dickow, Stine fra Alphabeat og en gammel gymnasieveninde gør det ret godt.
23. Sidste koncert du var til? Det var på Skanderborg Festival i sommers. Først en rigtig festlig med Alphabeat og så de sidste par ekstranumre af TV-2.
24. Yndlingssang? Lige nu er det nok Diamonds med Rihanna, og jeg aner ikke hvorfor, jeg er så vild med den.
25. Yndlingscitat? Sådan et har jeg altså heller ikke. Jeg må virkelig oppe mig med de der "Yndlings-ting".
26. Fedeste fest? Den hvor jeg kyssede på ham den søde for første gang. En gang i juli 2006.
27. Beskriv din stil? Praktisk, måske lidt kedelig, enkel og med en god blanding af mange forskellige tendenser.
28. Det bedste du ved? Kærlighed, familien, veninderne, karbad og bland-selv-slik (og ja, det er i prioriteret rækkefølge, haha).
29. Det dårligste du ved? Sorg, uretfærdighed og dyre kantinepriser.
30. Har du søskende? En storebror på 27.
31. Hvad arbejder dine forældre som? Min far er direktør og min mor er kontordronning i samme virksomhed.
32. Hvordan får du penge? Jeg får SU, lidt støtte fra de gamle og en smule fra et studiejob.
33. Arbejder du? En smule, som tekstforfatter.
34. Kan du lide at træne? For det meste. Jeg kan ikke lide "optakten" med at tage sig sammen og pakke tasken. Men jeg elsker at være af sted.
35. Yndlingsårstid? Vinter på grund af sne, jul og min fødselsdag. Men ville heller ikke undvære sommeren med sol, sommerhus, ferie og en masse is.
36. Hvordan redigere du dine billeder? Som oftest gør jeg det ikke. Men hvis jeg gør er det i PhotoShop, iPiccy eller PicMonkey.
37. Det fedeste ved at blogge? At skrible oplevelser, tanker og minder ned. Så det er muligt at læse tilbage.
38. Hvad kan du bedst lide at lave på en regnvejrsdag? Sove længe, drikke kaffe/the, tage et langt karbad, læse blogs, se en god film eller have besøg.
39. Dit Celebrity Crush? Hm, sådan noget er jeg vist vokset fra. Men jeg har været hooked på alt fra David Beckham, Robbie Williams til Cyron Melville, Robert Hansen og flere skuespillere fra Hvide Løgne. Så jeg havde en rimelig bred smag den gang ;-)
40. Din bedste veninde? Tine, som jeg har gået i børnehave med, på folkeskole med, været spejder med, træner sammen med, drikker kaffe med, knævrer med og bare elsker at tilbring min tid med.
41. Er dine forældre skilt? Nej. De har været gift i 29 år.
42. Hvad synes du om vinter? Det har jeg allerede udtrykt min begejstring for. Jeg elsker vinteren.
43. Lyst, mørkt eller hvid chokolade? Gerne alle tre på én gang, tak. Men hvis jeg skal vælge bliver det hvid chokolade.
44. Dit næste køb? Mælk til risengrød i aften ;-) Og ellers et par nye briller, da jeg er blevet en del mere blind siden sidst jeg købte, haha.
45. Hvilken iPhone har du? En hvid iPhone 4.
46. Hvilket kamera har du? Et Sony Cyber-shot, aner ikke hvilken model.
47. Hvilket stjernetegn er du? Fisk.
48. Kan du lide at tegne? Jeg har ikke noget i mod det, og det ikke særlig tit. Men ja, hvis jeg har en eller anden sjov idé, kan jeg godt lide at få den ned på papir.
49. Læser du tit bøger? Ja, det er lidt en del af universitetsverdenen ;-) Desværre bliver det ikke til meget ud over faglitteratur.
50. Har du det godt? Jo tak, jeg har det glimrende.

3 kommentarer:

  1. Tænk på hvor mange bakterier der sidder under sådan nogle negle.. - hjælper det? ;-)

    SvarSlet
  2. Bex - næh, for jeg bider faktisk ikke nær så meget som jeg "piller" dem af. Rigtig træls!

    SvarSlet
  3. Hvor hyggeligt at læse om dig, selvom jeg vidste det meste!
    Og er helt vild med nr. 40 <3

    SvarSlet