søndag den 28. april 2013

Den skønneste weekend

Nøj, hvor har jeg nydt store bededagsferien til fulde. Så der har været lidt stille her på bloggen, men jeg har i den grad haft trukket stikket ud til min computer og nydt noget kærestekvalitetstid.

Fredag gik med, at jeg bagte nogle lækre hveder, som vi fik til frokost. De skulle have været morgenmad, men det tog lang tid at bage dem (nok også fordi, jeg havde glemt at købe gær i første omgang og derfor måtte i Fakta en til gang, ahem...). Opskriften er kraftigt inspireret af denne. Jeg kom dog en smule mere kardemomme og en smule mindre smør i.

















Ellers var jeg ude at løbe med kæresten. Jeg fik sådan en lyst til at komme lidt ud, så vi pakkede bilen og vores ingredienser til aftensmaden, og så kørte vi op i mine forældres sommerhus. Den stod på dyner i sofaen, film og ren afslapning fredag aften.

















Lørdag skulle vi ud til kærestens bedstemor, hvor vi fik lækker frokost. På vejen hjem handlede vi ind til lidt aftensmad på weberen, da vi havde inviteret mine forældre på aftensmad. Inden de kom gik kæresten og jeg et smut ned til stranden og nød det gode vejr.


































Til aftensmad fik vi gode bøffer, kartoffelsalat (både hjemmelavet og købe), hvidløgsflute, råkostsalat og hvidløgspølse, mums. Min mor havde bagt de bedste kanelsnegle, som vi fik til kaffen, mens vi spillede et spil. Kæresten ville gerne se en fodboldkamp i TV, som vi ikke nåede i løbet af aftenen. Så vi satte alarm til klokken 04.25 (!!!), og så lå jeg og småsov, mens han fik set kampen. Ret hyggeligt faktisk. Søndag morgen ristede vi nogle hveder, som mine forældre havde haft med, og så pakkede vi sammen. Det var virkelig skønt at komme væk fra lejligheden og nyde lidt sommerhushygge.

Nu har jeg lavet madplan, og jeg smutter ud og handler ind til den om lidt, mens kæresten gør rent :-) Men først snupper vi os endnu en løbetur, så vi kan forbrænde noget af al den gode mad. I aften skal vi spise hos svigerfar, så der er nem aftensmad på menuen.

3 kommentarer:

  1. Det lyder virkelig som en god kæreste weekend!

    SvarSlet
  2. Ej hvor lyder det bare skønt! :)

    SvarSlet
  3. Sikke dog en hyggelig weekend! Og lækre billeder fra stranden. Lidt misundelse herfra ;)

    SvarSlet