onsdag den 8. maj 2013

København - Dag 1

Så blev det tid til at fortælle lidt om vores første dag i hovedstaden. Som sagt var det min julegave og til dels min fødselsdagsgave fra kæresten, som jeg indløste i denne weekend.

Vi tog toget fra Odense klokken lidt over to om eftermiddagen, men desværre var det en smule forsinket. Vi sad på nogle klapsæder, og vi fik købt lidt slik i Søstrene Grene inden afgang, så der var både danskvand, bananer og lidt godter at fordrive transporttiden med :-) Vi ankom til Hovedbanegården omkring klokken halv fire og begav os mod vores hotel.


Kæresten havde booket et værelse på First Hotel Kong Frederik, som er beliggende på Vester Voldgade, hvilket praktisk talt er lige ved siden af Rådhuspladsen og Strøget. Beliggenhedsmæssigt kunne vi nok næppe have fundet et meget bedre hotel, da vi på intet tidspunkt tog hverken bus eller metro. Alting foregik til fods, hvilket naturligvis kun var muligt, da vi boede så centralt. Derudover var hotellet, efter min mening, fint. Ikke prangende og overvældende, men det fungerede rigtig fint som base. Vi valgte et værelse ud til bagsiden, og det er jeg ikke sikker på, var en fordel. Vi slap for støj fra den store vej, men tilgengæld var der udsigt til en trist baggård, der var ret mørkt og vores værelse lå lige ved siden af elevatoren. Men det var nu ikke noget, der ødelagde weekenden på nogen måde. Desuden er der gratis internet på værelserne, gratis minibar, som fyldes op hver dag (fire flasker vand, to øl og lidt chokolade), og gratis kaffe/kakao/wiener melange/osv. fra en automat i stueetagen. Vi havde valgt morgenmaden fra, da den var ret så dyr, og så ville vi hellere ud og spise brunch og lignende til næsten de samme penge et andet sted og få prøvet noget forskelligt. 

Den første dag var der dømt Strøgtur. Jeg havde glædet mig mest til Zara og Moss Copenhagen, da ingen af butikkerne findes i Odense (selvom Moss Copenhagen åbner inden længe). I Zara fik jeg købt en skjorte. Den er i lys denim, ret tynd og sommerlig i stoffet, og med guldtrykknapper. Den øverste knap ved halsen adskiller sig fra de andre, da den er lang og smal. Skjorten kostede 279 kroner, og jeg har allerede fået brugt den rigtig meget. Så det var et godt køb!


Jeg havde udset mig nogle solbriller fra Moss Copenhagen på deres webshop. De var billige og lige den model, jeg gerne ville have. Da jeg ikke umiddelbart fandt dem i butikken, spurgte jeg en ekspedient, og de var desværre udsolgt og ville komme i næste uge (altså den uge, som vi er i nu). Øv bøv! Dog spottede jeg nogle ret fine neglelakker, som jeg ikke købte, da jeg lige ville se, om jeg fandt noget andet at shoppe i andre butikker.

Jeg prøvede også et par Nike Free i Foot Locker, som var på tilbud. Men der var to fine farvekombinationer at vælge imellem, og jeg ville ikke lægge 600 kroner i et par sko, hvis jeg nu faldt over noget andet smådyrt, som jeg hellere ville have. Blandt andet prøvede jeg flere læderjakker i Zara, men de var virkelig ikke særligt kønne, og så vil jeg altså ikke give 1600 kroner. Prøvede også forårs-/sommerjakker i Vila og Vero Moda, men der var heller ikke gevinst.

Godt ømme i fødderne tog vi på Café Zirup og købte aftensmad. Jeg fik orientalsk kylling og kæresten købte quesadillas, og så fik vi begge en fadøl. Mit smagte rigtig godt, selvom der gerne måtte have været lidt flere grøntsager og cashewnødder. Kæresten var også tilfreds, han blev bare ikke mæt af portionen :-)



Tilbage på hotelværelset så vi "Hvem vil være millionær?", da jeg kender en, som var med. Og så sluttede vi af under dynerne til en af mine yndlingsfilm, En verden udenfor.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar