søndag den 20. oktober 2013

Wrap it up

Om jeg har hamstret i Søstrene Grene? Tjo, det kan man vel egentlig godt sige, at jeg kom lidt til. Som jeg også viste frem på bloggen sidste år i dette indlæg, elsker jeg gaveindpakning. Jeg får aldrig pakket fødselsdags- eller julegaver ind i butikkerne. Dels fordi, deres indpakningsgear som oftest stinker og består af en glitrende foliepose med deres navn og logo på og dels fordi, jeg selv virkelig hygger mig med at lave gaverne personlige og fine.

Jeg aner ikke, om modtagerne af gaverne sætter sindssygt meget pris på indpakningen. Det rør mig heller ikke det fjerneste, for jeg lave mindst lige så meget indpakningsshowet for mig egen skyld. Jeg kan få lov at være kreativ og lege med nogle af alle de dimser, jeg har liggende og ellers køber ind til formålet (stempler, masking tape, julekugler, mønstersakse, palietter og andet dekorativt).

I år bliver julegaverne, og fødselsdagsgaverne frem mod jul, pakket ind i et pastel- og metallisk farvetema. Jeg blev meget inspireret af den video, som Søstrene Grene har lagt ud på deres Facebookside og blog. Hvor der bliver pakket ind i pastelfarvet gavepapir og så kommet maling (med en smule vand) i en sprayflaske, som så laver fine effekter på pakken og eventuelt også gavemærket. Det må jeg prøve i år. Og jeg har købt ind, så jeg kan lave flere forskellige farvesammensætninger. Jeg er vild med neonpink og kobber, så det forestiller jeg mig skal bryde pasteluniverset.


Jeg har købt gavepapir i forskellige farver til lige under syv kroner (kan ikke huske den nøjagtige pris, men mener den står inde på Søstrene Grenes blogindlæg).
Der ud over har jeg købt en lille sprayflaske til under fem kroner, PVC string til omkring syv kroner stykket, 15 gavemærker for cirka 10 kroner, gavebånd i creme og neonpink til lige under ti kroner stykket, masking tape (som jeg ikke kan huske prisen på) i lilla og creme med harlekintern og noget kobbertråd (hvilket jeg også har glemt prisen på).

Glæder mig allerede til at afprøve mine gaveindpakningsindkøb!

1 kommentar:

  1. Uh, jeg er vild med Søstrene Grene for tiden! Og deres nye kobberfarvede indpakningspapir hjælper ikke ligefrem på indpakningspapirs-indkøbs-stoppet! Godt, det ikke er så dyrt!

    SvarSlet