torsdag den 21. november 2013

Julekjolejagten Part I

Novra, hvor er der bare nogle fine og ikke mindst festlige kjoler i blandt ASOS' udbud. Jeg kunne slet ikke begrænse mig (det er vist en gennemgående tendens for mine tøjcollager, haha). Så her er en ordentlig bunke inspiration til den kommende søde julehøjtid og alle dens indlysende anledninger til at hoppe i lidt glimtende eller blondet kluns. Alle kjolerne på collagen kunne fungerer som festkjoler, selvom flere af dem, i mine øjne, skal dresses lidt op af en stor halskæde, nogle vilde øreringe eller en iøjnefaldende clutch.

Jeg havde to krav til min søgning efter årets julekjole: 1) Den skulle koste under 500 kroner, da jeg stadig er på SU lidt endnu, og da jeg ikke gider kyle en kæmpe pose penge efter en kjole, som jeg trods alt ikke skal have på til hverdag - omend nogle af dem godt kunne bruges med et par flade sko og en læderjakke, 2) Den skulle kunne sættes sammen med en glimmerneglelak, røde læber og et par høje sorte pumps eller stiletter. Til nogle af kjolerne ville det nok blive ret vildt, men jeg synes, at min styling ville kunne fungere til alle kjoler. Tror faktisk, det kunne se skønt ud med lidt rødt knald på mundtøjet til nogle af de blå kjoler for at skabe lidt kontrast.



Jeg faldt mest for de røde nuancer med julevibes og særligt, hvis kjolen samtidigt havde blonder eller en anden lidt sjov detalje. Og ellers er jeg gået efter kjoler, der fungerer til min kropsform. For på forunderlig vis forsvinder jeg fuldstændigt i alt oversized og løstsiddende/firkantet, selvom det ser hamrende lækkert ud på modellen og på mange andre i gadebilledet. Jeg kan bare ikke bære den pasform, desværre. En anden ting, jeg bevidst har fravalgt, er kjoler med meget dyb eller bar ryg. Det klæder mig heller ikke, hvilket også er ærgerligt, da det er en smuk detalje på rigtig mange kjoler.

P.S.: Eftersom der er 24 kjoler i alt, så er det jo lidt ligesom en kjolepakkekalender. Ville elske at krydre hele december måned med at kaste en festlig kjole over hovedet hver eneste morgen. Nogle siger jo, at hver dag er en fest - og i julemåneden har jeg en tendens til at give dem ret ;-)

Har I fundet outfittet til de mange afbræk fra hverdagen i den kommende tid? Jeg kan allerede nu konstatere, at jeg får MEGET svært ved at træffe det endelige valg. For jeg må altså kun klikke én kjole hjem... Allerhøjst to. Og flere af kjolerne kan jo bruges om og om igen, hvis de bare sættes sammen med anderledes smykker eller sko fra gang til gang.

2 kommentarer:

  1. Sikke nogle fine kjoler. Leo-kjolen klikkede jeg hjem i september og den er jeg rigtig glad for. Har brugt den til fest med stiletter og fuld make-up, men den fungerer også fint til hverdag med sneakers til :)

    SvarSlet
  2. Den er også rigtig fin og ikke mindst billig! Og så er det altid et plus, når man kan sætte lidt forskelligt tilbehør til og både bruge den til hverdag og fest. Simpelthen så fristende!

    SvarSlet