fredag den 29. november 2013

Fire lys og lidt filigran

Adventskrans?! Shit, det er jo allerede på søndag, der skal fyres op for den første flamme. Der er slet ingen grund til stress, søde læsere. Faktisk havde jeg lovet mig selv, og vist nok også ham den anden halvdel af husstanden, at der ikke gik alt for meget juleri i gang inden december. Men nu er det jo ved at være lige oppe over. Og så har jeg faktisk en rigtig god grund til allerede at have lavet årets advents"dekoration". Det er en service for jer læsere, for hvis jeg først pynter op og viser frem på søndag, så er det jo allerede ved at være lidt for sent.

Derfor har jeg tilladt mig at gå en lille smule i gang med oppyntningen herhjemme og vise jer, hvordan jeg har tænkt mig at tælle de fire adventssøndage i år. Så har I mulighed for at gøre noget lignende, hvis I er lidt sent ude og ikke har fået samlet alskens naturmaterialer ind til årets adventskrans. Det er først på søndag, så I kan sagtens nå at gøre noget, der er lige så nemt som mig.



Jeg synes selv, at det er en nem og billig løsning (hvis man da lige ser bort fra Kubus lysestagen, som for mit vedkommende er en del af sidste års julegavehøst). Man kan jo bruge enhver lysestage, der minder om denne, og jeg ved, at der findes billigere alternativer derude :-) Hvis man ejer en lysestage i samme koncept som Kubus-stagen, så er det i hvert fald oplagt at kaste lidt kugler og glimmer på i anledningen af julen.

Materialerne til pyntningen er alle fra Søstrene Grene, og så kan vi vist alle være prismæssigt med igen. De fire mørkegrå stearinlys, hvis farve ikke kommer til sin ret på billedet, de to store isblå kugler, de to små hvide kugler og de to glimtende isbjørne har i alt kostet mig under 50 kroner. Forholdsvist billigt, kan man altså få skabt en julet, lidt nordisk inspireret og fin adventsstage.

Har I selv været i gang med gran, kogler og bånd i år, eller snupper I også en nemmere løsning ala min?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar