søndag den 21. september 2014

Boliglir

Ind i mellem, nej faktisk ret ofte, får jeg lyst til at geile hjemmet lidt op. Jeg er vild med at shoppe, men ikke kun ting til mig selv, vores fælles hybel får også gerne ind i mellem en overhaling, hvor vi hælder et mindre læs nyt stads indendørs. I skrivende stund har vi faktisk en del projekter rent lejlighedswise, som vi gerne vil have fikset. Mest kritisk er vores seng, da den er for stor til rummet og i øvrigt giver os begge mere eller mindre ondt i ryggen næsten på daglig basis på grund af gamle og slidte madrasser, vores skoopbevaring, som er et rumdelerhelvede med plastikkasser, hvor vi forgæves forsøger at kaste fodtøjet ind, hvilket er en meget uholdbar og uoverskuelig løsning, og sidst men ikke mindst vores rumdeler i stuen, som jeg gerne ser erstattet med noget skænklignende værk, hvor der er låger, som kan lukkes og give et langt mindre rodet udtryk - men hvor der fortsat er plads til en god portion nips ovenpå, naturligvis.

Nedenstående collage løser desværre hverken vores senge-, sko- eller rumdelerproblem. Men derfor er tingene nu alligevel ret så flotte, dekorative og relativt billige. Det hele er fundet hos Nordhjem lige her, hvor jeg ofte forelsker mig i interiørting. Godt nok er jul min yndlingstid på året, men det er faktisk ret tilfældigt, at der både er julekugler og en kikset julemand med i denne omgang. Jeg kiggede simpelthen bare webshoppen igennem og strøede favoritterne ud over denne collage.

Julemandslys // Ternet dug // Lysestage med neongul detalje // Vaser // Lysestager i glas // Hyldebærere (som naturligvis lige kræver selve hylden) i kobberlook // Dip dye julekugler i pastelfarver // Til- og fra klistermærker til enhver anledning

Umiddelbart frister den ternede dug, hyldebærerne og julekuglerne mest. Dugen er enkel og neutral, men med en farvedetalje, der vil passe super godt til vores Royal Copenhagen ting med den blå nuance. Hyldebærerne kunne se cool ud med en hvid eller rå træhylde fyldt med bøger og en enkel nipsting eller to. Kuglerne med dip dye-effekt ville se alt for cool ud på mit kommende minijuletræ eller hængt op i et vindue. Jeg er vild med den pastelfarvetone, som de er dyppet i, men jeg ved ikke helt, om jeg ville gå efter en i hvert farve eller holde det helt klassisk med flere i den samme farve.

Hvor bliver i boliginspireret? Og er I på jagt efter noget særligt til boligen for tiden?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar