tirsdag den 30. december 2014

I 2015 vil jeg...

Så er det ved at være ude med 2014. Gad vide, hvor lang tid, der skal gå denne gang, inden jeg vænner mig til at skrive et nyt årstal. Uanset hvad, så er det allerede i morgen, at vi skruer os i lidt fint tøj, nyder god mad og ønsker dem vi er omkring godt nytår.

Det er jo også en oplagt mulighed for at skue både lidt baglæns og ind i fremtiden. Jeg har et par punkter, som jeg er kommet frem til, at der skal fokuseres på i det nye år. Nogle er lidt større og andre helt nede i detalje- og småtingsafdelingen. Men det er alt sammen noget, som jeg håber, der kan lykkes i 2015. Ingen af delene er et nytårsforsæt, i stedet er det bare mine tanker for og drømme om, hvad der skal ske i de kommende tolv måneder.

Har I også nogle tanker omkring, hvad der skal ske i 2015?


  • (Forhåbentligt) Være færdig som studerende og få min kandidattitel
  • Gøre alt, hvad jeg kan for at finde et job, som gør mig glad og udfordrer mig
  • Flytte med eller tage på et længere besøg, når manden skal flytte til Sverige for en periode
  • Komme langt oftere af sted til fitness end i sidste halvdel af 2014
  • Tage de kritiske briller på og lave en liste over, hvad jeg mangler i min garderobe. Den vil jeg have indprentet i baghovedet (evt. skrevet som en note på mobilen), når jeg kigger i butikker og på webshops
  • (I forlængelse af ovenstående) Komme endnu tættere på en god og alsidig basisgarderobe, hvor de enkelte items kan kombineres på kryds og tværs, så garderoben er dynamisk og byder på mange muligheder 
  • Få fokus på sund og varieret kost, som jeg var god til i starten af dette år
  • Prioriterer oplevelser med manden. Det behøver ikke at være dyrt, fancy eller pompøst. Små hverdagsoplevelser og rarheder såsom aftengåture, indtage frokosten som picnic, spille brætspil og lignende kan snildt være nok
  • Få gang i symaskinen. Så jeg kan sy lidt tøj til mig selv og til de babyer, der er i min omgangskreds
  • Huske mig selv på at få tid til veninder og familien proppet ind i kalenderen, så det ikke nedprioriteres eller småglemmes
  • Svinge pensler og fine farver hen over et lærred eller to. Jeg savner den proces, det er at male et billede
  • Tage flere billeder med vores gode kamera. Det er så nemt at knipse løs med mobilen. Men der er altså noget særligt i at fotografere med et ekstra godt kamera og efterfølgende lege med billederne i et redigeringsprogram
  • Få fremkaldt nogle billeder. Eventuelt vil jeg lave et par fotobøger. Det er eddermame sjældent, vi får fremkaldt nogle af alle de rare minder, der er forbundet med fotos. Blandt andet vil jeg samle de bedste fra vores bryllup og få dem fremkaldt.

2 kommentarer:

  1. Helt vildt gode ønsker for 2015. Jeg håber du vil få indfriet en masse af dem - altså helt uden stress :)

    Godt Nytår <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig allerede til at arbejde med dem og, forhåbentligt, nå i mål med flere af dem. Stressen må godt holde sig langt væk, og ellers skærer jeg lidt ned for ambitionerne og drømmene :-)

      Rigtig godt nytår til dig og din familie <3

      /Line

      Slet