mandag den 16. marts 2015

Favoritter i garderoben

Kan I huske de der formidable Absolute Music cd'er, der fyldte mangt et teenageværelse med de mest hippe rytmer op gennem 1990'erne og 00'erne? Det kan jeg i hvert fald. Jeg kom lidt til at tænke på den slags greatest hits samlinger, da jeg besluttede mig for at lave dette indlæg. For tingene på collagen kan på sin vis opfattes som mine greatest hits fra garderoben lige pt. Nogle af tingene er er helt nye, mens andre har et års tid eller mere på bagen. Der er faktisk ikke noget "helt gammelt" med blandt mine favoritter.

Det blev også ret tydeligt for mig i forbindelse med dette indlæg, at jeg holder mig inden for en yderst begrænset farveskala. Der er ikke en gang mørkeblå eller bordeaux med, som ellers er nogle af mine yndlingsfarver at krydre den ellers noget monokrome farveskala med. Desuden er pudderfarvet og flaskegrøn også noget af det, jeg gerne vil indarbejde en smule mere og sætte sammen med nogle af disse essentielle favoritdele fra skabet.

Uldhalstørklæde // Sorte jeans // Top med blonder // Lædertaske // Uldcardigan med smalle ærmer // Læderjakke (min er ikke magen til denne men minder meget om) // Solbriller // Sweat pants med uld // Lang mohaircardigan // Strømpebukser i god kvalitet og uldblanding // T-shirt med print // Læderstøvler
De items der er sluppet gennem nåleøjet og med på collagen kan nok i høj grad opfattes som min basisgarderobe. Der mangler dog lige min lædernederdel (som jeg ikke kunne finde et ordentligt billede af), lædervanter, et tørklæde mere, draperet nederdel, en lun pullover, en navyblå t-shirt, mine sorte draperede kjole, en mørk skjorte, læderballerinaer og et par farverige sneakers. Så nærmer vi os vist. Med disse tilføjelser ville jeg nærmest kunne sammensætte outfits til en hel uge. Det lyder som noget, jeg må kaste mig ud i at afprøve på et tidspunkt.

En del af favoritterne er fra min shoppingstrategi sidste år. Det kan tydeligt mærkes, at det er mere velovervejede køb, som jeg i længden er blevet langt gladere for end mange impulskøb. Det er dog ikke fordi, der ikke kan snige sig spontanitet med på min "Absolute Garderobe Hits", for t-shirten med print købte jeg meget uplanlagt på udsalg i december til 75 kroner. Den har jeg skambrugt lige siden til både hverdag og mere festlige anledninger, da den har en åbning på ryggen og er i tyndt stof. Desværre er der kommet en plet på, som jeg efter flere forsøg har opgivet at fjerne. Derfor blev jeg lykkelig den anden dag, da jeg opdagede, at den er til salg online hos Nelly.com. Dog ikke til 75 kroner, men 110 kroner er også en god pris for en t-shirt, som jeg savner meget i min garderobe og ved, at jeg kommer til at bruge flittigt.

Hvad består jeres favoritter af? Og har i også et "signatur outfit"? Mit må nok være t-shirt, cardigan, jeans, læderjakke, halstørklæde og læderstøvler eller sneakers.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar