torsdag den 11. juni 2015

Sommerhusweekend

Det er, heldigvis, snart weekend igen. Jeg vil dog alligevel lige dvæle lidt ved den seneste weekend, for jeg havde en helt overdrevet lækker en af slagsen. Kort fortalt involverede den sommerhus, dejlige damer, god mad, brætspil og grin. Er det ikke nærmest opskriften på en succes? I min optik er det i hvert fald :-)

Herunder har jeg samlet lidt glimt fra vores sommerhuseskapader, der, som billederne afslører, i høj grad handlede om mad, haha. Lidt andet blev det dog også til såsom en meget kort gåtur ned til stranden, en laaang gåtur (da vi for en smule vild) i smukke omgivelser, graffiti-outfit billede og lidt shopping i downtown Kerteminde.



Fredag hentede jeg mine to yndlingskøbenhavnere på banegården. Vi satte fluks kursen mod nordøst, hvor mine forældres sommerhus ventede på os. På vejen handlede vi ind til lækker mexi-inspireret aftensmad, der blev indtaget på terrassen. Vejret var virkelig godt i weekenden, hvilket naturligvis blev udnyttet. Vi gik en kort tur ned på stranden, hvor det til gengæld blæste en del og var køligt. Og så snakkede vi ellers til langt ud på natten.

Lørdag stod den på lækkert morgenbord med skyr, friske frugter, æblemost og vigtigst af alt kaffe. Nogen har fødselsdag på lørdag, så vi havde købt en bette gave, der stod klar ved morgenbordet. Derefter vandrede vi ind til byen, hvor frokosten allerede var planlagt på forhånd. Efter lidt butiksbesøg indtog vi nemlig hver især en "Kerteminde Speciel". For de uindviede er der tale om en vaffel med guf i bunden, tre kugler, chokoladeovertræk, en ordentlig røvfuld softice og en flødebolle. Allerede inden jeg var igennem jordbær- vaniljesofticen var jeg så småt mæt. Så den sidste kugle og guffen røg mere ned af princip end af lyst ;-) Men isvafler i Kerteminde hører sig altså bare til, og det var en ret så lækker frokost på trods af efterfølgende kvalme. På hjemvejen kom vi forbi lidt graffiti, hvor smukke Rebekka fik foreviget sin fine kjole. Den kalorieholdige frokost til trods blev vi lækkersultne på aftengåturen, så den stod på fransk hot dog og en bakke dele-pommes. Ikke helt skidt forret, haha. En smule sundere var aftensmaden dog, som var lækre auberginepizzaer og salat. Aftenen gik med BezzerWizzer, og så fødte en rigtig god veninde en datter, hvilket naturligvis også stjal lidt af min opmærksomhed.

Søndag sov vi længe, og jeg fik hæklet min barselsgave færdig. Vi gik ind til byen for at handle lidt frokost. En smule grønt blev der købt ind, men vi slog også vejen forbi bageren og købte en kage hver. Jeg prøvede for første gang en kartoffelkage, hvilket absolut ikke er sidste gang. Sommerhusturen sluttede af med en lækker og farverig omgang salat. Derefter var der bare oprydning og køreturen ind til Odense banegård tilbage.

Alt i alt en helt igennem god weekend, som jeg sagtens kunne gentage snarest muligt. Jeg elsker at være i sommerhus, og jeg elsker at få besøg af veninder, som jeg ikke får set så tit, som jeg gerne vil.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar