søndag den 6. december 2015

Lidt om pakkekalender, tømmermænd og julemarked

Som overskriften afslører, så er indlægget her lidt af en blandet landhandel. Jeg tænkte bare, at tingene hver for sig ikke helt kunne bære et indlæg, så derfor røg de ned i en suppedas sammen :-)

I går var jeg til årets første julefrokost. Det var sammen med ni rare mennesker, som jeg har læst fag sammen med på universitet. En del af dem har jeg ikke set rigtig længe, så det var virkelig hyggeligt og festligt at blive opdateret lidt på hinandens gøren og laden. Maden var bestilt ude fra, vi medbragte alle sammen gaver til pakkespil, og så havde jeg købt en mandelgave og taget en mandel med, der blev smuttet og proppet i det ene portionsglas med ria ala mande. En helt nede på jorden og rigtig god aften.

Jeg var endda så fornuftig at cykle hjem og krybe i køjen, da de andre tog ud i nattelivet. Alligevel har den festlighederne sat sig i hovedet på mig. Av for filan, hvor kan sådan en julefrokost gøre ondt på øverste etage. Og jeg holdt mig endda fra snapsene! Derfor var jeg meeeget langsom om at komme ud af dobbeltdynen og i gang med dagens aktiviteter. Manden var endda så sød at hente min pakkekalendergave, så jeg slap for at stå op og hente den under minijuletræet. Jeg får simpelthen de dejligste gaver fra to af de bedste damer. Se selv her, hvad jeg har fået d. 2., 3., 4., 5. og 6. december.






Lidt senere på dagen trængte min krop til en gang junkfood, så manden og jeg kørte ud efter et nemt måltid. Efter lidt brændsel i systemet hoppede jeg i bad og kom i noget andet tøj end min julesweater og joggingbukser (thank god for drive-in, hvor ingen skal se ens sølle outfit og fedtede hår!). Manden og jeg cyklede ind til byen, hvor vi traditionen tro besøgte H. C. Andersen Julemarkedet. Vi købte ikke andet end lidt varmt at drikke, men der er så pænt og julet, at det er et besøg værd. De små boder, julelysene, alle de sjove ting, man kan købe og duften fra alle de skønne snacks. Vi overvejer at lægge vejen forbi igen i næste weekend - muligvis kombineret med et besøg på Møntergården, som min mand ikke har været inde på.




Jeg håber, I har haft en skøn 2. søndag i advent indtil nu. Jeg er livet betydeligt op efter gåturen ude i den friske luft. Vi rundede også lige Magasin, inden vi cyklede hjem igen, hvor jeg forkælede mig selv med to nye eyelinere og en "blyant"spidser til make-up. Indtil nu har jeg brugt en gammel, smårusten sag fra min tid, hvor jeg var vild med Diddl - den har vel i omegnen af femten år på bagen, så jeg tænkte, det var tid til at købe en, der faktisk er lavet til formålet, og som ikke er sløv og smårusten :-)

1 kommentar:

  1. Det lyder nu som en skøn dag :) Og skønt, at du nåede forbi HCA julemarkedet - jeg missede det i forrige weekend og er ret hængt op i den kommende til at nå forbi..

    SvarSlet