torsdag den 28. januar 2016

Prag - Fredag

Jeg vil gerne dele lidt fra vores skønne tur til Prag herinde. Det bliver opdelt i dage, så der kommer et indlæg om fredag, lørdag og søndag i Prag. Mandag stod vi bare op, kastede kaffe og morgenmad indenbords og tog mod lufthavnen, så det har jeg ikke tænkt mig at lave et indlæg om :-)

Vi stod op klokken 03.20 hjemme i Odense. Bilen blev pakket med kufferten og vores håndbagage, og så gik turen ellers øst på mod Kastrup Lufthavn. Vi ankom i god tid, så vi fik lidt morgenmad (blandt andet en lækker croissant!), kaffe og juice. Vi fløj 08.20 og var fremme og checket ind på vores hotel i Prag klokken 11. Virkelig overskuelig rejse for en lidt flyskræk type som mig. Vi boede på Hotel Rott, som ligger meget centralt. Det var vi fint tilfredse med - især efter manden fik ændret vores værelse til en hel lejlighed, fordi der var en del larm og høj musik fra Hard Rock Café, som ligger lige ved siden af hotellet og lige under det første værelse, vi blev indlogeret på.

Først begav vi os ud efter noget frokost, som blev en gang pizza og pasta. Det smagte rigtig fint, men i forhold til, hvad vi ellers spiste på vores tur, så var det ikke noget særligt. Vi boede to minutter på gåben fra det astronomiske ur, som vi gik hen til efter frokosten. Bygningerne, pladsen og det hele var ret flot og mere imponerende, end jeg havde forestillet mig. Vi stod og ventede på, at klokken blev hel, så vi kunne set det lille show ved uret. Heldigvis er Prag ikke proppet med mennesker midt i januar, så vi stod tæt men ikke på en ubehagelig måde, som jeg kan forestille mig det kan være om sommeren.


Vi købte billet til at komme op i et tårn, som er lige ved siden af det astronomiske ur. På vejen op er der en masse billeder og fortællinger om bygningen, det astronomiske ur og Prag. Det var ret godt formidlet, så selvom man går en del for at komme op i toppen, så er man godt underholdt. Uanset hvad, så var udsigten oppe fra tårnet det hele værd. Prag er virkelig en smuk by, og vi var begge helt solgte over udsigten.




Jeg ser en anelse skeptisk ud her på billedet, men det var jeg bestemt ikke. Jeg lider bare en anelse af højdeskræk, men ud over det så var jeg imponeret og forsøgte at suge så meget af udsigten til mig som muligt. Det var koldt, mens vi var i Prag, men det var ikke koldere end herhjemme. Vi opholdte os en del udendørs, så derfor var en strikhue og et uldhalstørklæde en fast del af dagens outfit.


Manden havde fundet en mexicansk restaurant i nærheden af vores hotel, som havde fået rigtig gode anmeldelser. Restauranten hedder Agave, og hvis I nogensinde er i Prag og har lyst til mexicansk mad, så skal I bestille bord her! Det er noget af det bedste mad fra det mexicanske køkken, vi nogensinde har fået. Vi startede med at dele nogle nachos med den lækreste guacamole, så fik vi en hovedret hver med noget langtidsstegt svinekød og krydderier (jeg kunne kun spise en tredjedel af min portion), og til sidst delte vi en dessert med chokolade, chili og mango. Vi fik en rigtig god flaske rødvin til og vand med agurk og lime i. I alt kom vi af med 500 kroner inklusiv drikkepenge. Det er åndssvagt billigt at gå ud at spise i Prag, også selvom maden er af god kvalitet.

2 kommentarer:

  1. Nu sidder jeg jo her og drømmer om Prag... Hvor ser maden bare lækker ud :)

    SvarSlet
  2. Får også lyst til at komme til Prag igen! Der ser så godt ud det mad, eeeelsker mexicansk! Glæder mig til flere billeder :-)

    SvarSlet